Az Affidea Diagnoscan felmérései szerint egyre nagyobb kereslet mutatkozik a magánegészségügyi szolgáltatások iránt. Egy frissen lezárult kutatás rámutat, hogy a magyar lakosság nehezen igazodik el az egészségügyi ellátórendszerben, és hiányos ismeretekkel rendelkezik az egészséggel kapcsolatos kérdéseket illetően.
A Magyarországon működő 250 legnagyobb magánegészségügyi szolgáltató mintegy 60 milliárd forint privát forgalmat ért el 2015-ben. Ugyanezek a cégek körülbelül 27 milliárd forint összegű közfinanszírozott forgalmat bonyolítottak.
Az Affidea-Diagnoscan célja, hogy feltárja, milyen körülmények között, milyen indokokból döntenek úgy a betegek, hogy a magánegészségügyi rendszerben végeztessék el a számukra szükséges vizsgálatokat. A vállalat megbízásából végzett kutatások szerint a páciensek legfontosabb célja, hogy elkerüljék a közszférában tapasztalható 4-5 hónapos várakozást, időpontra érkezve ne kelljen órákon át várniuk a vizsgálatra, és megfelelő tájékoztatást kapjanak az eljárás menetéről, majd visszajelzést annak eredményéről és a várható kezelésekről.
A felmérésekből kitűnik, hogy a korábbi időszakhoz képest meredeken növekszik – 2014 és 2016 között 45 százalékról 60 százalékra nőtt – azoknak a lakosoknak a száma, akik magánegészségügyi szolgáltatást vettek igénybe. A magánszférára jutó egészségügyi költések egy főre vetítve átlagosan évi 60 ezer forintot tesznek ki. A magánszolgáltatóknál megjelenők aránya nő az iskolai végzettség szintjének emelkedésével és a jövedelmi helyzet javulásával. Egy A-tól E-ig terjedő skálán, melyen az A kategória a lakosság leggazdagabb, az E a legszegényebb rétegét jelenti, az A és B státusz együttesen 77 százalékot tesz ki, a C státusz 53 százalékot, a D és E státusz együttesen 28 százalékot. Ez az adat jelzi – mutat rá Leitner György, az Affidea-Diagnoscan vállalat vezérigazgatója –, hogy a magánegészségügyi szolgáltatás nem csak a jómódúak kiváltsága.
Forrás: MedicalOnline
Hozzászólás